Oppaasi dokumenttiviidakossa

Ajankohtaista

20.08.2020

Dokumenttien hallinnan ohjelmistokysely 2020

IITC kartoittaa jälleen tiedonhallinnan ohjelmistokenttää. Mikäli olet ohjelmistotoimittaja dokumenttien hallinnan, arkistoinnin tai asianhallinnan alueella, vastaa oheiseen kyselyyn. Emme julkaise kyselyn tuloksia kokonaisuudessaan, mutta toimitamme vastaajille yhteenvetotiedot kyselystä. Käytämme kyselyn tietoja hyväksi asiakasprojekteissa, joissa autamme valitsemaan soveltuvan järjestelmän asiakkaan tarpeisiin.

Arvomme kaikkien 31.8.2020 mennessä vastanneiden kesken vapaalipun IITC:n järjestämään tiedonhallintatapahtumaan.

Osallistu kyselyyn

06.11.2020

Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari 10.12.2020

Seuraava Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari järjestetään 10.12.2020 ja ilmoittautuminen on käynnissä! Luvassa jälleen ajankohtaisimmat aiheet ja käytännönläheiset caset Microsoft 365:n maailmasta.

Seminaari järjestetään Online-tapahtumana verkossa. Koko ohjelma striimataan ja osallistujat saavat katseluoikeuden tallenteisiin viikon ajaksi.

Päivän ohjelmassa on parikymmentä puhujaa ja seitsemän case-tarinaa. Asiaa on luvassa mm. Microsoft Teamsista, Power Platformista, intraneteistä, hakupalveluista, tietoturvasta ja muista M365 -maailman uutuuksista ja parhaista käytänteistä.

Case-esityksinä nähdään:

  • Lauttasaaren yhteiskoulu: Yhteisöllisyys etäoppimisen ja -työskentelyn menestystekijänä, puhujina Marjaana Ajanto (Lauttasaaren yhteiskoulu) ja Marianna Halonen (Sulava)
  • HUS: Microsoft Teams terveydenhuollon organisaation arjessa HUSilla, puhujana Inkeri Saiku (HUS)
  • K-ryhmä: K-ruokakaupoille uusi intranet ja Teams – mitä, miksi ja miten? Puhujina Venla Virkajärvi (Kesko) ja Maria Kotilainen (Digital Illustrated)
  • YIT Site Reporting: Projektien ja työmaiden edistymisen seurantaa Power Platform -ratkaisun avulla. Puhujina Siru Rinne (YIT) ja Mikko Koskinen (Sulava)
  • Junttan: Kohti modernia työympäristöä, puhujana Leena Karhu (Junttan)
  • Accountor: Globaali intranet ja yhteiset tiimityön välineet, puhujina Tuula Maijala (Accountor Group) ja Silja Häikiö (Midpointed Oy)
  • Oulun kaupunki: Rohkea ja ryhdikäs intraprojekti + Teamsit haltuun, puhujina Satu Tähtinen (Oulun kaupunki) ja Sanna Keränen (Innofactor)

 Lisäksi puhujina ovat Juha Anttila, Jussi Roine, Sami Laiho, Timo Pertilä, Katja Jokisalo, Vesa Nopanen, Janne Ariluoto, Rauli Käppi ja työhyvinvointivalmentaja Joni Jaakkola. 

Lue lisää (m365hpr.fi)

05.11.2020

Teams ja SharePoint dokumenttien hallinnassa 20.11.2020


Office 365 -kokonaisuuteen liittyvä Microsoft Teams -palvelu valtaa alaa tiimityöskentelyn alustana. Mikä rooli SharePointilla on Teams-palvelua käytettäessä? Ovatko Teams ja SharePoint kilpailijat toisilleen vai enemmänkin taistelupari? Mikä rooli perinteisille SharePoint-työtiloille jää dokumenttien hallinnassa?

Tämän intensiivikoulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille käsitys siitä, mitä tulee ottaa huomioon, jos SharePoint-ohjelmistoa tai Office 365 -pilvipalveluita kuten Microsoft Teams päätetään käyttää dokumenttien hallinnassa.

Lue lisää ja ilmoittaudu

06.10.2020

Sähköisen arkistoinnin webinaari 6.10.2020

Liikearkistoyhdistys järjesti Sähköisen arkistoinnin webinaarin 6.10.2020. IITC:n Juha Anttila piti tapahtumassa puheenvuoron otsikolla Johdatus sähköisen arkistoinnin järjestelmiin.

Muina puhujina olivat:

  • Hanna Salminen, Puolustushallinnon rakennuslaitos
  • Anssi Jääskeläinen, Digitalia/XAMK
  • Janne Jokinen, Senaatti & Mikko Hyvärinen, Nokia Oyj
  • Anne Nousiainen, Maanmittauslaitos
  • Janne Ridanpää, Päivälehden arkisto & Aki Lassila, Disec
  • Nicola Bagwell, Iron Mountain InSight

Lue lisää (Liikearkistoyhdistys)

31.07.2020

SharePoint ja Teams vs. M-Files dokumenttien hallinnassa 8.10.2020


Monissa organisaatioissa pohditaan, että riittääkö SharePoint tai Office 365:en muut palvelut kuten Microsoft Teams kunnolliseen dokumenttien hallintaan vai tarvitaanko jokin erikoistunut ohjelmisto kuten M-Files. Tässä koulutuksessa näet käytännössä Teams/SharePoint/Office365-alustalla toteutetun ja M-Files -ohjelmistoon pohjautuvan dokumentinhallinnan erot, yhtenevyydet sekä mahdollisuudet.

Lue lisää ja ilmoittaudu

07.05.2020

Kevään 2020 HPR-seminaari takana!

Kiitos kaikille kevään 2020 HPR-tapahtuman osallistujille, puhujille ja järjestelyissä mukana olleille! Microsoft 365 HPR -seminaari järjestettiin ensimmäistä kertaa kymmenen vuoden historian aikana täysin etänä.

Seminaari järjestettiin käyttäen mitäpäs muuta kuin Microsoft Teamsin kokoustoimintoja. Osallistujat antoivat virtuaalitapahtuman toimivuudesta arvosanan 4,47 (asteikko 1-5 tähteä), joten Teams toimi tapahtuman tarpeisiin mainiosti.

Verkostoituminen on iso osa HPR-kokemusta ja olemmekin erittäin tyytyväisiä siihen, kuinka vilkkaasti chatti lauloi puheenvuorojen aikana ja keskustelu kävi tauoilla. Syksyn tapahtumaa ollaan suunnittelemassa joulukuulle. Jos olet kiinnostunut puhumaan syksyn tapahtumassa, olethan yhteydessä tiimiin!

Lue lisää (m365hpr.fi)

06.04.2020

Eikö kukaan kuule – ja muut etätyömokat

Se tunne kun:

  1. On perjantai
  2. Olet osallistunut about ”sataan” Teams-palaveriin viikon aikana
  3. Seuraat erästä status-palaveria mielenkiinnolla, mutta passiivisena taustalla mikki mutella
  4. Kuulet lauseen joka särähtää korvaan ja päätät kommentoida
  5. Avaat mikin ja huutelet väliin – kukaan ei kuule
  6. Tarkistat, että mikki on auki ja huutelet uudestaan oikein reippaasti – palaveri vaan jatkuu ja kukaan ei kuule
  7. Tarkistat mikin asetukset ja kaiken mahdollisen
  8. Kukaan ei kuule edelleenkään – no on se perhana!
  9. Toteat, että olet katsomassa eilen pidetyn kokouksen tallennetta – ei se ihme, etteivät kuulleet
  10. Taidan sulkea koneen ja lämmittää saunan!

Edellä kuvattu on ehkä oudoimpia etätyömokia. Paljon tavallisempiakin mokia toki on. Niistä kirjoitimme lisää M365HPR-sivustolla.

13.03.2020

Poikkeusolosuhteisiin varautuminen IITC:ssä

Koronaviruksella on tällä hetkellä vaikutuksia kaikkeen toimintaan maailmassa. Olemme IITC:ssä varautuneet poikkeusolosuhteisiin ja koronaviruksen konkreettisimmat vaikutukset ovat seuraavat:

1. Kaikkiin koulutuksiimme ja tapahtumiimme voi osallistua etänä ja se on nykytilanteessa pääsääntöisesti myös se ainoa tapa.

2. Työntekijämme työskentelevät etänä ja asiakastyötä tehdään etänä vaikiintuneita työvälineitä käyttäen (esim. Teams ja Skype for Business).

Voit ottaa meihin tarvittaessa yhteyttä lomakkeella, sähköpostilla, puhelimella tai Teamsin kautta.

Selviämme tästä kriisistä yhdessä tukemalla toisiamme.

Terveisin

IITC
Toimitusjohtaja Juha Anttila
040 755 1199